Kampaň na toaletách pomáhá ženám rozpoznat násilný vztah

Kampaň na toaletách pomáhá ženám rozpoznat násilný vztah

Obchodní centrum Nový Smíchov umístilo na všechny své dámské toalety informace o tom, jak a kde stáhnout mobilní aplikaci Bright Sky. Ta v Česku pomáhá s rozpoznáním a řešením domácího násilí. Jde o první kontaktní kampaň takového rozsahu, jejíž cílem je seznámit ženy s jednoduchým nástrojem pomoci. 

Samolepky zákaznicím pokládají otázky týkající se kontrolujícího chování, to je jednou z nejméně rozpoznávaných forem domácího násilí (Zdroj: výzkum Nadace Vodafone). Zároveň obsahují QR kódy na stažení mobilní aplikace Bright Sky.

„Samolepky jsme nechali umístit přímo dovnitř kabinek na dámské toalety, abychom ženám při stahování aplikace Bright Sky zajistili dostatečné soukromí. Nikdo nechce být vystaven pohledům okolí, když se zajímá o něco tak intimního, jako je domácí násilí. Je to snaha dostat informace blíž k lidem, kteří je potřebují,“ popisuje Veronika Řídelová z Nadace Vodafone, která se projektu osvěty proti domácímu násilí věnuje. 

Obchodní centrum Nový Smíchov navštíví denně tisíce zákazníků. Informace o tom, jak poznat domácí násilí, jsou výhradně na dámských toaletách. I když domácí násilí mohou zažívat i muži, ženy mezi oběťmi výrazně převažují. 

„Pro nás je to logické pokračování toho, čemu už jsme se v minulosti věnovali. Letošní 8. březen, tedy Mezinárodní den žen, jsme věnovali tématu osvěty k domácímu násilí – jak násilí poznat, co dělat, jak se bránit, či kde hledat pomoc. Spolupráce s Nadací Vodafone a aplikací Bright Sky je tedy pokračováním, jak zákaznicím můžeme nabídnout praktickou pomoc v tak složité životní situaci,“ vysvětluje ředitel z OC Nový Smíchov Pavel Kopřiva.

„Velmi vítáme další snahu o boření tabu v této problematice a věříme, že se další podobná hojně navštěvovaná místa přidají.  Výhodou umístění informací v obchodních centrech je,  že i ženy, které jsou partnery sledované a bojí se jít do nějaké poradny, mohou základní informace o možnostech pomoci získat,“ popisuje Branislava Marvánová Vargová, vedoucí Informačního a poradenského centra ROSA, které během dob covidu-19 zřídilo ad hoc poradenské centrum přímo v obchodním centru Metropole Zličín. Ženy tam mohly konzultovat své případy i v době, kdy platilo omezení volného pohybu a do poradny se tak nemohly dostat. Pravidelně také pořádají informační a osvětové akce v pražské prodejně dámské oděvní značky Black Mountain

Chci odebírat newsletter

Přejete si dostávat pravidelné zprávy o našich aktivitách a programech?

Výše uvedené údaje jsou zpracovávány pouze Nadací Vodafone pro účely zasílání newsletteru a nebudou poskytnuty třetím stranám.

Dekujeme za přihlášení k odběru newsletteru.

Na váš e-mail jsme odeslali potvrzovací zprávu s aktivačním odkazem. Po prokliknutí tohoto odkazu bude váš e-mail zařazen k odběru novinek.