Ocenění pro aplikaci Bright Sky na pomoc obětem násilí
V době karantény a omezených sociálních kontaktů z důvodu pandemie koronaviru jsou poštovní doručovatelé a kurýři jedni z mála, kteří přicházejí do kontaktu s obětmi domácího násilí. Jsou to ale právě oni, kdo mohou poznat signály a obětem pomoci.
Společnost Vodafone získala ocenění za aktivitu své Nadace Vodafone v prestižním hodnocení žebříčku TOP Odpovědná firma, a to sice v subkategorii TOP Odpovědná firma pomáhající okolí – Anti-COVID počin, která byla vyhlášena výjimečně pro rok 2020. Vodafone uspěl s projektem mobilní aplikace Bright Sky pro řešení domácího násilí.
„Během jara jsme oslovili Českou poštu a šest soukromých přepravců, jejichž kurýry a doručovatele jsme společně s organizací ROSA - Centrum pro ženy informovali o tom, jak rozpoznávat známky možného domácího násilí, jak reagovat a jak nabídnout pomoc skrze aplikaci Bright Sky. V době karantény byli totiž mnohdy jediní, s kým oběti domácího násilí přišli do kontaktu,“ říká o netradičním zapojení poštovních doručovatelů programová manažerka Nadace Vodafone Veronika Řídelová.
Veliké díky proto patří České poště,online supermarketu Rohlík, rozvážkové službě Dáme jídlo, doručovatelům Zásilkovny a taky společností Mesík servis, Party 24, Rychlý převoz a Speedy Kurýr. Celkem pokyny dostaly tisíce doručovatelů.
Vodafone také loni zavedl směrnici týkající se domácího násilí – oběti kromě právní a lékařské pomoci dostanou navíc až 10 dní placeného volna. Volno nebo možnost pracovat odkudkoli mohou využít i ti, kteří obětem domácího násilí pomáhají.
Chci odebírat newsletter
Přejete si dostávat pravidelné zprávy o našich aktivitách a programech?