Blíží se 10. ročník Vpohybu - grantu pro mladé

15. 03. 2015

Blíží se 10. ročník Vpohybu - grantu pro mladé

Mladí lidé a jejich originální projekty pro oživení života v komunitách dostaly v roce 2014 zelenou. Letos se tyto granty budou rozdělovat už 10. rokem. Program Vpohybu, který projekty mladých podporuje, poskytuje každý rok podporu nejen finanční ale i další, v oblasti organizace, PR nebo projektového řízení. Loni přišel program Vpohybu s novinkou. Autoři 40 projektů si mohli poprvé vyzkoušet získat podporu od veřejnosti – buď formou hlasování nebo pomocí crowdfundingu. Teprve v případě úspěchu u širšího publika pak dostaly projekty příspěvek také od Nadace Vodafone.

Průměrná úspěšnost projektů na hithitu je 119%

„Mile nás překvapilo, s jak obrovským zájmem ze strany veřejnosti jsme se setkali. Místo částky 120 000 Kč, kterou jsme na hithit.cz chtěli vybrat a pokrýt tak náklady na filmová autorská práva související s výstavou, se nám podařilo vybrat neuvěřitelných 200 000 Kč,“ říká Terezie Křížkovská, která se svými kolegy připravuje otevření muzea filmu v Praze nazvaného NaFilm.  Jejich kampaň se stala jednou z nejúspěšnějších v historii českého crowdfundingu.

„Ani my v Nadaci jsme nečekali tak přesvědčivý úspěch u všech projektů Vpohybu. Zezačátku měli organizátoři ke crowdfundingu nedůvěru. Nakonec oceňují zkušenosti, jaké jim kampaň na hithitu přinesla. Museli si včas stanovit jasné cíle projektu a ty atraktivně zformulovat pro širokou veřejnost. Získali si tím angažované fanoušky ještě předtím, než zrealizují projekt samotný,“ uvádí ředitel Nadace Vodafone Ondřej Zapletal.

Na realizaci všech 17 projektů, které prezentovaly svou kampaň na portálu hithit.cz, finančně přispělo 2 537 lidí. Celkem se tak povedlo na komunitní projekty vybrat 1 759 424 Kč. Nadace Vodafone přispěla částkou 1 287 237 Kč.

Trocha statistiky z hithit.cz

61% příspěvků bylo v rozmezí 50 – 350 Kč,
26% příspěvků se pohybovalo od 350 do 999 Kč,
vyšší částky poslalo zbylých 13% přispěvatelů.

Spočítali jsme si, kolik lidí přispívalo na projekty Vpohybu jakými částkami. Podívejte se na statistiky, které nám vyšly:
Nejúspěšnější byl zmiňovaný projekt filmového muzea v Praze NaFilm, který vybral na hithitu 166% z původně stanovené částky. Velkou podporu si získal festival Dort pro Brontosaura, vybral 137% z původní částky. Nejvyšší částku z projektů Vpohybu vybrala Radlická kulturní sportovna. Ta od veřejnosti celkem získala 265 644 Kč. Další úspěšné projekty najdete na stránkách NadaceVodafone.cz/Vpohybu.

Uvažujete o přihlášce?

Jestliže se rozhodnete přihlásit se do výběrového řízení programu Vpohybu, měli byste vědět, že se najde hned několik dobrých důvodů, proč zkusit kampaň formou crowdfundingu:

  • pořádně otestujete sebe, tým i svoje schopnosti
  • ověříte si, zda je o váš nápad opravdu zájem, zda ho veřejnost nebo vaše komunita postrádá a chce natolik, že přispěje na  jeho vznik
  • naučíte se využívat internet a technologie pro získávání fanoušků a peněz v praxi
  • jednoduše se naučíte  „chytat ryby“ a každý další projekt vám půjde snáz
  • nenecháme vás v tom samotné – nabízíme školení, 10 tisíc korun na natočení videa a 24 hodinovou podporu v průběhu kampaně
  • a navíc - funguje to!

Pokud máte projekt pro oživení své komunity a je vám méně než 26 let, nebo máte mladou neziskovku, zkuste to také a přihlaste se do dalšího kola programu Vpohybu. Více informací o termínech, pravidlech a požadavcích najdete na webu NadaceVodafone.cz/Vpohybu.

 

Chci odebírat newsletter

Přejete si dostávat pravidelné zprávy o našich aktivitách a programech?

Výše uvedené údaje jsou zpracovávány pouze Nadací Vodafone pro účely zasílání newsletteru a nebudou poskytnuty třetím stranám.

Dekujeme za přihlášení k odběru newsletteru.

Na váš e-mail jsme odeslali potvrzovací zprávu s aktivačním odkazem. Po prokliknutí tohoto odkazu bude váš e-mail zařazen k odběru novinek.