Nadace Vodafone a FAMO jedou na KVIFF
Vodafone zóna ve Dvořákových sadech naproti hotelu Thermal je po roce opět tady. Opět i s vycházejícími nadějemi české kinematografie, studenty Filmové školy v Písku!
Vodafone zóna ve Dvořákových sadech naproti hotelu Thermal je po roce opět tady. Opět i s vycházejícími nadějemi české kinematografie, studenty Filmové školy v Písku!
Každý den v roce, sedm dní v týdnu, 24 hodin denně je Zdravotnická záchranná služba připravena poskytnout nezbytnou pomoc všem občanům České republiky. V loňském roce ošetřila více než milion pacientů a z operačních středisek vyjíždí vozidlo záchranné služby přibližně každých 28 vteřin k lidem, kteří potřebují pomoc. Proto si každoročně připomínáme Den linky 155, který symbolicky připadá na 15. května, abychom ocenili práci záchranářů.
Mezi projekty se v 11. ročníku Laboratoře představily VR CPR, OMG Robotics, Vyslovuj a Théseus. Projektům se za dobu v akceleračním programu podařilo distribuovat své produkty k testování v zahraničí, rozšiřovat portfolio funkcí a posilovat marketingové aktivity.
Dalšími zaměstnavateli, kteří se připojili k systémovému boji proti domácímu násilí jsou Amazon, Česká pošta, Havel & Partners, KB Pojišťovna a Ministerstvo zdravotnictví ČR. Již 21 subjektů se tak veřejně staví za podporu prevence a pomoci obětem.
Symbolicky před Mezinárodním dnem žen se uskutečnilo první pracovní setkání signatářů Charty proti domácímu násilí. Celkem 16 firem a institucí se koncem loňského roku zavázalo k podpoře obětí domácího násilí na svých pracovištích a k podpoře prevence násilí ve společnosti.
Na Mezinárodní den žen 2024 zahájil Vodafone celosvětovou kampaň „1 ze 3“, která si klade za cíl zvýšit povědomí o domácím násilí a poskytnout podporu jeho obětem nebo jejich blízkým, a která navazuje na práci Nadace Vodafone v poslední dekádě.
Aktuálně ji má ve svém telefonu přes 2,5 milionu lidí a za dobu svého fungování zprostředkovala více než 150 tisíc tísňových volání. Kromě velmi dobře fungující spolupráce se všemi čtrnácti záchrannými službami postupně navázala partnerství i s Horskou službou a Vodní záchrannou službou Českého červeného kříže. Nově bude aplikace Záchranka ve specifických případech předávat informace také na dispečink policie v Jihomoravském kraji.
V aplikaci Bright Sky, která nabízí praktickou podporu a informace, jak reagovat na domácí násilí, mohou lidé nově najít kontakty i na nejbližší asistovanou digitální služebnu policie - POL POINT.
Komunikační kampaň Nadace Vodafone, kterou vytvořila kreativní agentura McCann Prague, se zaměřuje na efektivnější vzdělávání seniorů v oblasti moderních technologií. Pomáhají s tím mladí i umělá inteligence.
V aplikaci Záchranka uživatelé najdou zcela nový lavinový modul. Informace o podrobné lavinové situaci jsou nově dostupné nejen v rámci Česka, ale díky přeshraničnímu propojení také v horských oblastech Slovenska a Rakouska.
Každá pátá žena se během života setká s fyzickým nebo sexuálním násilím, nějakou z forem psychického zneužívání zažije dokonce téměř 50 % Češek. Toto násilí tak představuje jednu z nejčastějších forem porušení lidských práv. Závažnost dopadů domácího násilí si uvědomují i tuzemští zaměstnavatelé z řad firem a institucí, celkem 16 jich společně podepsalo Chartu proti domácímu násilí. Ta byla symbolicky představena 11. prosince při příležitosti Mezinárodního dne lidských práv.
V rámci listopadového bootcampu se do finále akcelerátoru Laboratoř probojovala vítězná čtveřice projektů – digitální logoped Vyslovuj, virtuální trenažér resuscitace VR CRP, projekt Théseus zpřístupňující digitální obsah nevidomým a OMG Robotics budující na školách výuku informatiky, robotiky a polytechniky. Finalisty nyní čeká půlroční program, v rámci kterého využijí kromě finanční injekce 100 tisíc korun i rady zkušených mentorů.
Budoucnost je digitální. To je hlavní motto letošního ročníku Týdne pro Digitální Česko, který startuje 20. listopadu pod záštitou vicepremiéra pro digitalizaci Ivana Bartoše. Partnerem letošního ročníku je i Nadace Vodafone, která pomáhá seniorům po celé ČR neztratit se v on-line světě a nabídne v Praze i regionech řadu inspirativních přednášek, workshopů a akcí. Na nich se starší generace naučí nejen to, jak technologie ovládat, ale také třeba rozpoznávat fake news nebo zabezpečit své aplikace.
Nadace Vodafone spustila ukrajinskou verzi aplikace Bright Sky na pomoc obětem domácího násilí. Mobilní aplikace nyní poskytuje podporu a informace v ukrajinštině, aby i ukrajinské ženy žijící v Česku měly přístup k relevantním informacím a odborné pomoci ve svém rodném jazyce. Na první vzdělávací akci, která se konala v prostorách Ukrajinského Centra Nusle, představily tuto novinku kvalifikované ukrajinské školitelky.
Akcelerační program Laboratoř Nadace Vodafone pomůže již po jedenácté v růstu nadějným technologickým projektům se sociálním přesahem. Přihlášky do nového ročníku se uzavírají již 15. října. Postupujícím finalistům poskytne Laboratoř Nadace Vodafone podporu v akceleraci a růstu zahrnující finanční injekci ve výši 100 tisíc korun, půlroční mentoring a seznámení s potenciálními partnery a investory. Své pokroky následně představí v rámci červnového Demo Day. Vítězem uplynulého ročníku se stal projekt Z-Arm, vyvíjející plnohodnotnou a funkční protézu. Na společném vyhlášení výsledků s partnerskou soutěží Nápad roku ovládl kategorii Sociální startup roku 2023.
Městská policie Plzeň v nadcházejících měsících proškolí své strážníky a strážnice v praktickém využívání mobilní a webové aplikace Bright Sky, která v Česku pomáhá s řešením domácího násilí. Plzeňská městská policie je vůbec prvním útvarem v Česku, který ke školení mobilní aplikace Bright Sky přistupuje takto systematicky a postupně chce proškolit všech 270 zaměstnanců..
Usnadnění vzdělávání v oblasti technologií seniorům je jedním z hlavních cílů programu Digitální odysea Nadace Vodafone. Na stejnojmenné vzdělávací platformě je nyní k dispozici nový kurz, věnovaný digitální komunikaci se státem. Obsahuje dvanáct instruktážních videí, která starším generacím srozumitelně vysvětlují, jak bezpečně komunikovat s veřejnými institucemi online. Jedná se například o práci s datovou schránkou, portálem občana nebo bankovní identitou.
Co zažívá člověk v násilném vztahu? Jakým dotazům může být doma vystaven a kde hledat pomoc? Na to všechno odpovídá kampaň instalovaná na dámských i pánských toaletách v centrále VODAFONE v pražských Stodůlkách a v Chrudimi.
Startup Z-Bionics, jehož cílem je vyvinout plnohodnotnou a funkční protézu, je jedním z úspěšné čtveřice finalistů akceleračního programu Laboratoř Nadace Vodafone, který pomáhá v růstu nadějným technologickým projektům se společenským přesahem. Závěrečný Demo day programu proběhl 15. června a Z-Bionics zde spolu s ostatními projekty představily, jak se za uplynulých šest měsíců posunuly.
Používat chytrý telefon zvládá stále více seniorů, ale málokdo z nich dovede využít potenciál moderních technologií na maximum. Nadace Vodafone proto v rámci svého programu Digitální odysea spustila novou vzdělávací platformu, která pomáhá seniorů k samostatnějšímu pohybu v online světě a učí je používat chytrý telefon, ovládat aplikace pro komunikaci s blízkými nebo čelit stále rozšířenějším dezinformacím. Projít Digitální odyseou zvládne opravdu každý, všechny výukové kapitoly jsou totiž dostupné zdarma a nově i v audioverzi.
Načítám další obsah…