Vaše organizace vznikla hned rok po Sametové revoluci. Jakou roli v jejím rozvoji hrály technologie?

Technologie se do naší činnosti dostaly nedlouho po založení. Už v roce 1990 jsme zahájili činnost linky důvěry takzvaný Senior-telefon. Abychom zajistili její nepřetržitý provoz, využili jsme tehdejší velké novinky tzv. beepru, kterým jsme základní telefonní linku ovládali z domova. O dva roky později jsme podle zahraničních vzorů zřídili první službu distančního dohledu, pro kterou se později ujal název tísňová péče. To byla historická událost. Zřídili jsme první dispečink, ze kterého dnes hlídáme 950 seniorů, kteří jsou vystaveni stálému vysokému riziku ohrožení zdraví nebo života. K rozvoji této služby nám pomohla i Nadace Vodafone.

Jak z vašeho projektu vidíte, že se ČR a její společnost změnila, rozvinula?

Náš projekt významně přispívá k nezávislosti a autonomii starých lidí, díky němu jsme významně prodloužili možnost žít v bezpečí vlastního domova. Tísňová péče se v příštích deseti letech nejspíš promění ve službu asistovaného života. Jejím obsahem bude i sledování zdravotních dat, vizuální komunikace, e-learning, poradenství, dálková obsluha domácností. Tedy opět – v hlavní roli technologie.