Vítězný projekt Laboratoře Nadace Vodafone je R-Itareps.

14. 04. 2016

Vítězný projekt Laboratoře Nadace Vodafone je R-Itareps.

Příští zastávka projektů Laboratoře Nadace Vodafone: Silicon Valley

Během včerejšího slavnostního večera byl vyhlášen absolutní vítěz programu Laboratoř Nadace Vodafone 2015/2016, který si odnesl 350 000 Kč. K tomu také v září vyrazí na konferenci pro společensky prospěšné projekty Social Capital Markets (SOCAP) do Silicon Valley v San Francisku, kam pojede ještě s dalšími dvěma finalisty programu.  

Spojení nápadu, šikovných lidí a komunikačních technologií dává základ pro to, aby projekty uspěly na trhu a pomáhaly lidem. Pro jejich úspěch je ale důležitý také nadnárodní rozměr a není lepšího místa z pohledu technologie než Silicon Valley,“ říká Jiří Švarc, prozatímní viceprezident pro technologie z Vodafone ČR, který zasedl v porotě společně s Janou Neupauerovou z Nadace Vodafone, Jiřím Knitlem z Open Society Fund, Martinem Paličkou z firmy Etnetera a Janem Kužníkem, šéfredaktorem portálu Technet na iDNES.cz. Porota hodnotila společenský dopad projektů, stabilitu týmu, samotnou technologii a podnikatelské řešení jejího prodeje. Podle těchto kritérií zvolila jako absolutního vítěze projekt:

IMG_0983_1R-Itareps - jednoduchá mobilní aplikace, která je určena lidem s psychózou (schizofrenií). Jejím cílem je umožnit dlouhodobě a kontinuálně sledovat vývoj zdravotního stavu u takto nemocného člověka, a tím zamezit dlouhodobým opakovaným pobytům v psychiatrických léčebnách. Iva Černá, koordinátorka projektu, který běží pod hlavičkou neziskové organizace Fokus v Českých Budějovicích, uvádí, na jaké aktivity 350 000 Kč využijí: „Část peněz použijeme na propagaci, protože o tématu chceme infromovat co nejvíce lidí. Něco půjde do dalšího vývoje aplikace, zbytek do týmu,” říká.

Druhé a třetí místo obsadili další finalisté programu:

Lepší místo  – webová a mobilní aplikace s celorepublikovou působností, která umožní komukoliv vyfotit problém, nedostatek nebo nebezpečí ve veřejném prostoru a automaticky ho odeslat územně odpovědnému městskému úřadu, který podnět začíná řešit. Do zlepšení veřejného prostoru zapojuje i firmy.

Naviterier Conversation – mobilní konverzační navigační systém pro osoby se sníženou schopností orientace a navigace (nevidomí, vozíčkáři, senioři) postavený na generování popisu trasy na základě speciálně upravených mapových podkladů a dat teleasistenční služby (Navigační Centrum SONS).  Vyvíjí ho ČVUT.

IMG_0929_1

Zástupci jednotlivých projektů se v Laboratoři Nadace Vodafone naučili sestavit jednoduchý byznys model, identifikovat klíčová rizika svého podnikání a v experimentech se zaměřili na testování řešení problémů cílové skupiny a na zjišťování jejích potřeb. Během workshopů se seznámili s možnostmi financování, marketingem a prodejem. „Nejdůležitější pro nás je, aby účastníci programu byli neustále v kontaktu se svojí cílovou skupinou a získávali individuální odbornou podporu podle toho, co aktuálně řeší, a jakým rizikům čelí,” říká koordinátor Laboratoře Nadace Vodafone Roman Bojko.

Laboratoř Nadace Vodafone je akcelerační program, který účastníkům nabízí zdarma pomoc s rozjezdem technologického projektu. „Letošní finalisté se zaměřili na aplikace a data. Doufáme, že se v příštím roce objeví taky projekty, které si troufnou na mobilní sítě nebo internet věcí, “ popisuje budoucí strategii Adriana Dergam ze správní rady Nadace Vodafone.  Program se skládá z pravidelných workshopů, ověřování nápadů v experimentech a spolupráce s mentory. Na začátku programu je 20 vybraných projektů a jejich počet se během půlročního běhu postupně snižuje z deseti na tři až k absolutnímu vítězi. Je financována Nadací Vodafone, obsahovou část zajišťuje Impact Hub – inspirativní pracovní prostor pro setkávání, inovace a rozvoj podnikání ve třech největších městech Česka. Více informací najdete na www.laboratornadacevodafone.czwww.nadacevodafone.cz

Laboratoř Nadace Vodafone se věnuje podpoře technologických projektů v oblasti společensky prospěšného podnikání, podpoře technologií a podnikání obecně pak soutěž Vodafone Nápad roku. Jejím cílem je pomoci začínajícím podnikatelům uvést jejich nápady na trh. Každý přihlášený projekt má příležitost získat investici až do výše deseti milionů korun, zpětnou vazbu od zkušených podnikatelů či vyhrát pobyt v americkém Silicon Valley. Přihlásit se do soutěže je možné do 10. května na stránkách www.napadroku.cz.

Chci odebírat newsletter

Přejete si dostávat pravidelné zprávy o našich aktivitách a programech?

Výše uvedené údaje jsou zpracovávány pouze Nadací Vodafone pro účely zasílání newsletteru a nebudou poskytnuty třetím stranám.

Dekujeme za přihlášení k odběru newsletteru.

Na váš e-mail jsme odeslali potvrzovací zprávu s aktivačním odkazem. Po prokliknutí tohoto odkazu bude váš e-mail zařazen k odběru novinek.