Úspěchy Giving Tuesday: Aplikace ECHO má peníze na dokončení

Úspěchy Giving Tuesday: Aplikace ECHO má peníze na dokončení

Nadace Vodafone se již třetím rokem sbírkami a dobrovolnictvím připojila k světovému svátku dárcovství Giving Tuesday. Hlavním podpořeným projektem se stala aplikace ECHO, která pomůže při pátrání po pohřešovaných dětech. Celkem po zdvojnásobení vybrané částky získá 800 838 Kč. Spuštění je plánované na začátek roku 2019.

Celkem 690 dárců podpořilo ve veřejné sbírce na portálu Darujme.cz dokončení aplikace ECHO, která do pátrání po dětech v ohrožení života či zdraví od prvních hodin zapojí širokou veřejnost. Lidé do půlnoci 27. 11. darovali 318 550 Kč, které Nadace Vodafone zdvojnásobila.

„Velice si vážíme každého příspěvku a moc děkujeme za všechny pozitivní reakce, které jsme dostali. Peníze použijeme na uhrazení vývoje a spuštění mobilní aplikace. Ta je v tuto chvíli víceméně hotová. Teď nás čeká testování a poté už aplikaci ECHO představíme spolu s Policií ČR jako nový nástroj systému Dítě v ohrožení,“ říká Martin Kaiser, jeden ze dvojice policistů, kteří s nápadem před rokem a půl přišli.

Kromě veřejné sbírky se do svátku dárcovství aktivně zapojili i zaměstnanci Vodafone napříč celou Českou republikou. Ze svých zaměstnaneckých benefitů darovali na aplikaci ECHO 41 107 Kč.

„Svátek dárcovství se pro nás stal už tradicí, se kterou se ztotožňuje mnoho zaměstnanců Vodafonu. Letošní projekt – mobilní aplikace ECHO – mezi nimi měl velmi pozitivní odezvu po celé republice, i když se jedná o negativní fenomén. O užitečnosti nové aplikace jsme nemuseli nikoho přesvědčovat. Každý si asi dokáže představit, co rodiče pohřešovaného dítěte zažívají,“ říká Adriana Dergam, místopředsedkyně správní rady Nadace Vodafone.

Do již tradiční akce Pečení pro neziskovky, kdy zaměstnanci sami připraví sladké či slané občerstvení a za dobrovolný příspěvek ho prodávají, se kromě Prahy zapojili zaměstnanci v Ústí nad Labem, Chrudimi a Ostravě. Dohromady po zdvojnásobení Nadací Vodafone získali 198 760 Kč, o které se rovným dílem rozdělí aplikace ECHO, Diakonie Rolnička a Naděje pro Sofinku, dále pak ústecké Centrum pro zvířata v nouzi, chrudimská Nadace Jakuba Voráčka i Hurá na Výlet! a ostravský mobilní hospic Ondrášek.

Vůbec poprvé Nadace Vodafone organizovala v rámci Giving Tuesday expertní dobrovolnictví, do kterého se zapojilo nejvyšší vedení Vodafone Česká republika. Úterní odpoledne strávil osmičlenný tým v Centru dětského sluchu Tamtam v pražských Stodůlkách. Organizaci pomohl zejména se třemi tématy: budování a rozvoj značky, obchodní využití jejich produktů a hledání dalších zdrojů financování. Poslední bod rozpracoval viceprezident pro finance Vodafonu Milan Kníže.

„Myslím si, že by si neziskové organizace měly uvědomit reálnou hodnotu svých zkušeností. Cílovou skupinu znají a mají ji na dosah. To jsou věci, za které se v komerčním světě velmi draze platí. Ve spolupráci s firmami by toho měly využít a rozšířit svoje zdroje financování,“ doplňuje Milan Kníže.

Třetí ročník Giving Tuesday hodnotí Nadace Vodafone opět jako úspěšný. Výběr hlavního projektu pro podporu v následujícím ročníku proběhne v létě 2019.

O aplikaci ECHO

Za nápadem využití mobilních technologií pro záchranu dětských životů stojí dvojice policistů Martin Kaiser a Petr Bureš. Mobilní aplikace ECHO bude propojená s policejní databází pohřešovaných dětí a bude v reálném čase informovat uživatele o nových případech. Veřejnost tak bude zapojena do pátrání od samého začátku, kdy je šance na nalezení největší. Projekt vznikl v Laboratoři Nadace Vodafone. Partnery jsou Policie ČR a Ministerstvo vnitra. Aplikace ECHO bude dostupná zdarma, bez nutnosti registrace a pro všechny bez ohledu na operátora. Funkční bude pro systémy iOS a Android.

Chci odebírat newsletter

Přejete si dostávat pravidelné zprávy o našich aktivitách a programech?

Výše uvedené údaje jsou zpracovávány pouze Nadací Vodafone pro účely zasílání newsletteru a nebudou poskytnuty třetím stranám.

Dekujeme za přihlášení k odběru newsletteru.

Na váš e-mail jsme odeslali potvrzovací zprávu s aktivačním odkazem. Po prokliknutí tohoto odkazu bude váš e-mail zařazen k odběru novinek.