Nestyď se za svůj nápad, právě jím to začíná. Startuje podzimní výzva programu Vpohybu.

Startuje podzimní výzva programu Vpohybu

Chodíte rádi na akce do Radlické kulturní sportovny? Líbí se vám projekt na podporu prevence rakoviny #prsakoule? Rádi sedíte s notebookem v Pracovně v parku v Karlínském přístavu? A co Pilsen Busking Fest nebo jihlavské referendum? Víte, že všechny projekty spojuje program Vpohybu Nadace Vodafone, který podporuje mladé lidi, aby se nebáli zlepšovat život ve svém okolí? Jeho podzimní výzva právě startuje. Pokud máte v šuplíku nápad, jak rozhýbat váš region, přihlaste se. Čas máte až do 31. října 2016.

Největší festival pouličního umění v ČR

Jan Šinko organizuje již třetím rokem Pilsen Busking fest, největší festival pouličního umění v České republice. Na přelomu září a října ožijí po čtyři dny ulice západočeského městaexotickými hudebními nástroji, tancem, zpěvem, ale i divadlem. Návštěvníci festivalu se mohou těšit na zajímavé české představitele buskingu, ale také na mnoho zahraničních hostů.

„Naším velkým snem je, aby byl třetí ročník festivalu opravdu nejlepší, na festival bychom pak rádi navázali celoroční podporou komunity místních umělců. Proto jsme se rozhodli přihlásit do programu Vpohybu a máme velkou radost, že jsme byli vybráni. Je to pro nás velmi cenná zkušenost,“ říká Jan Šinko, jehož Pilsen Busking fest je jedním z šesti projektů, které v roce 2016 grantový program Vpohybu podpořil.

Sen o informované Jihlavě

Úspěšným grantistou letošního ročníku Vpohybu je i projekt „Nenechte potopit Jihlavské referendum“. Cílem sedmi nadšenců je zorganizovat informační kampaň aktivizující obyvatele Jihlavy, aby k vyhlášenému referendu o nakládání s odpady a výstavbě spalovny přišli. Na crowdfundingovém portále Hithit, který je nedílnou podmínkou programu Vpohybu se jim podařilo na informační kampaň vybrat více než 100 000 Kč. „Velmi si vážíme podpory místních obyvatel. Podařilo se nám vybrat dokonce o 60 % více, než byla naše cílová částka. Věřím, že se nám podaří jihlavskou veřejnost mobilizovat,“ uzavírá Matěj Man, zástupce přípravného výboru referenda.

Podzimní výzva Vpohybu je tu!

„Máme velkou radost, že jsme v minulosti mohli pomoci na svět takovým projektům jako je již zmiňovaná Pracovna v parku, Pilsen Busking Fest, Radlická kulturní sportovna a mnoho dalších. Rádi bychom byli i do budoucna pro mladé lidi a jejich inciativy zejména hnacím motorem, který posune jejich nápady dále, a který bude moci sledovat jejich úspěšné samostatné fungování,“ říká za správní radu Nadace Vodafone její místopředsedkyně Adriana Dergam.

Programu Vpohybu je otevřen všem mladým lidem do 26 let a nestátním neziskovým organizacím vedeným mladými lidmi do 30 let. Jeho cílem je zejména podpořit angažovanost mladých lidí na lokální úrovni, rozvíjet jejich kreativitu a leadership. Součástí grantu nadace Vodafone je nutnost získat určitý objem financí od veřejnosti prostřednictvím crowdfundingu na platformě Hithit. Pomocí crowdfundingu musí vybrat minimálně polovinu částky potřebné na realizaci projektu. Ta je individuální, žadatelé si ji stanoví vždy sami. Druhou polovinu po úspěšné kampani přidá Nadace Vodafone.

„Crowdfunding jsme jako podmínku pro podporu projektů poprvé zařadili v roce 2013. Mladí si tak v praxi vyzkouší fungování v týmu, naučí se vystavit úspěšnou kampaň, práci s technologiemi pro získávání fanoušků a peněž v praxi. Dále si ověří, zda je o jejich nápad opravdový zájem u veřejnosti. Z naší zkušenosti víme, že si velká většina projektů na Hithitu vede skvěle a sami autoři projektů oceňují zkušenosti, jaké jim tvorba kampaně přinesla,“ doplňuje Michaela Rázgová, programová manažerka Vpohybu.

Přihlášky do programu je možné zasílat do 31. října 2016. Vyhlášení vítězných grantistů pak proběhne 30. listopadu 2016.

Chci odebírat newsletter

Přejete si dostávat pravidelné zprávy o našich aktivitách a programech?

Výše uvedené údaje jsou zpracovávány pouze Nadací Vodafone pro účely zasílání newsletteru a nebudou poskytnuty třetím stranám.

Dekujeme za přihlášení k odběru newsletteru.

Na váš e-mail jsme odeslali potvrzovací zprávu s aktivačním odkazem. Po prokliknutí tohoto odkazu bude váš e-mail zařazen k odběru novinek.